miercuri, 14 aprilie 2010

Tango...



Mai intai a fost Milonga...

La inceputul secolului 20, Milonga (in care exista miscarea specifica scurta si oprita de cap si de umeri) era dansata in sali mici de inalta societate din Brazilia. Tango
„The dandies” (baietii in voga) au schimbat dansul in doua directii. In primul rand au schimbat asa numita „Polka rhythm” in „Habanere rhythm” si l-au denumit Tango deoarece numele de Milonga amitea prea mult de „Barria de Las Ranas” unul din ghetourile Buenos Aires-ului ..
Din 1900 mai multi amatori din comunitatea argentiniana au incercat fara succes sa introduca Tangoul (36 de masuri pe minut) in Paris.
Profesorul parizian Robert a facut eforturi uriase pentru a face Tangoul popular si totusi drumul nu a fost pavat cu trandafiri. Tango
Au fost multi adepti da si multi oponenti. In special episcopii francezi erau impotriva dansului, ei atragand atentia asupra naturii tentante si senzuale a acestuia, dansatorii punand in pericol sfintele invataturi bisericesti.
Tangoul nu a fost acceptat nici la Londra, fiind considerat un dans erotic.
In 1907 dupa cateva schimbari de stil si in urma unui concurs de dans din Riviera Franceza unde dansatorii au fost foarte apreciati, Tango-ul a fost acceptat atat la Paris cat si la Londra la petreceri - ceaiuri sau cine dansante, („Tango teas” „Tango Soupier”), care aveau ca invitati dansatori profesionisti.
Pana si presa din SUA era scandalizata. In 30 mai 1915 in New York Times se publica un articol cu titlul „Pericolul Tangoului, mai mare decat Imperialismul German”
In 1924 dr. Boheme din New York a descoperit si o noua boala: „the Tango-foot”. Masura muzicala este de 4/4, tempoul fiind de 30-33 masuri pe minut.
Caracterul dansului este dat de miscãrile sincopate si de pauzele dramatice, iar maniera de abordare depinde în mare mãsurã de abilitatea dansatorilor de a se adapta caracterului pasional al acestuia.
Este un dans plin de personalitate, cu multã trãire interioarã care invaluie publicul cu parfumul sau.
Mai importanta decat istorioara acestui dans, tango mi se pare o traire pura, o replica a vietii si iubirii, un act de traire plenara, dorinta (de dominatie), tensiune, detasare, daruire, greseala si iertare... uitare si unitate...
Cand merg la nunti si vad dansul mirilor...un vals... frumos, desigur, insa lesinat parca, prea asezat si lipsit de sare si piper, de trairi intense...o letargie amnezica...de parca mariajul ar insemna anulare si contopire (intr-o fiinta noua, lenta si stangace)...imi vine mereu in minte o reclama de la detergenti...
Este ca si cum am diferentia din prima un cal salbatic de o martoaga tragatoare de carute...
Sper sa inteleg vreodata de ce dansul mirilor nu este tango-ul. Pana atunci sper sa fie vorba doar de complexitatea dansului si de incapacitatea perechilor ca pe termen scurt sa patrunda tainele acestei trairi. Dar oare, cine nu stie a simti tango...poate iubi definitiv?

Anna - intrebandu-se daca nu cumva unele lumanari ard totusi mai repede decat altele, luminand intens peste negura platitudinii...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu